lördag 2 oktober 2010

Goda grannar.

I morse åkte hela familjen till Överby för att handla hörselskydd till barnen så att dom också kan vara med och riva lite. Efter det drog vi på loppis på Onsjö... en av dom minsta loppisar jag sett, jag har nästan mer prylar i bagaget på min bil. Vi drog sedan till ytterligare två loppisar och handlade bland annat en postlåda, några böcker, en spegel och lite annat smått. På sista loppisen vi besökte så träffade vi en av våra nya grannar, Peter, som är någon slags scoutledare eller liknande. Han erbjöd att köra hem prylar till oss ifall vi hittade några stora saker som vi ville köpa. Men det gjorde vi inte.
Sedan bar det av till huset, där satte vi igång med att städa upp efter min destruktion av vägg. Det blir jävligt mycket tegel! Vi kastade ut det genom fönstret och det blev en skaplig hög där ute... och detta är bara en halv vägg, så vi har en vägg kvar av tegel, plus en toalett av trä kvar att riva.
 
Sedan kom två andra nya grannar, Eva och Ingvar, och gav oss en blomma och hälsade oss välkomna till området! Sedan kom Pepas fru Annas syster (Pepas svägerska kanske det heter då?) och hämtade skåpluckor som Pepa skulle ha. Och i samma veva kom Timo för att fixa lite med glasblocken bredvid ytterdörren... och då kom även en annan granne, Håkan, som ville visa mig en detalj om vår tomtgräns, som användes av honom och han hade fått tillåtelse av dom förra husägarna till detta så han ville kolla vart vi stod i frågan. Det var inga som helst konstigheter med det och vi kom överens bra. Ingen mening att börja bråka om någon stackars meter tomt i ett hörn. Han skulle dessutom sätta upp ett staket där så att våra barn inte kan trilla ner.
 
 

Det har varit mycket folk i och omkring huset idag! Kul!

Förutom att kasta ut tegel och trä så har vi börjat riva ner toaletten också. Välbyggda väggar av kraftigt trä i två till tre lager, vass, ståltråd, hönsnät, puts och tapet. Huset lär ju väga mer än mig!

Jag trampade på en tretumsspik som satt i en bräda också, hela spiken åkte in i skon, precis bredvid min häl! Missade med bara någon millimeter. Jag trodde det var spiktrampskydd på mina skor men tydligen är det inte det.

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att följa er! Shit vad ni ligger i & Shit vad Iza & Sofia är lika varandra. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är verkligen "min" tös Izabelle :) Hon blir mer och mer lik mig för varje år.

    SvaraRadera