fredag 1 oktober 2010

Mera hôl i vägga änna!

Idag lånade jag med en bilmaskin från jobbet och fortsatte att riva väggen mellan vårt sovrum och Izabelles rum. Det är varmt och jobbigt med dammskydd så det blir många pauser, och att jobba utan skydd mot dammet går inte för jävlar vad det dammar! Imorgon skall vi kasta ut allt tegel, det får hamna på gräsmattan så länge, den gräsmattan skall ändå bort sen för att bli en parkering så det gör ju inget med lite tegel... det är förresten inte så lite heller. Det jag rivit nu är ju bara en av fler väggar som skall bort och det känns redan som att det är massvis med tegel att kasta ut.





Jag kastade också ut allt trä som en gång var ett kök, gött att få det ur vägen. En 10-årig grabb som bor tvärs över vägen ville gärna vara med och kasta ut köket men det finns ju inget staket vid balkongen så jag ville inte ha han springande där, så tyvärr fick jag avböja hans hjälp. Han vill säkert vara med på något annat sen för han har frågat massa saker om vad vi gör och när vi skall flytta in och om han får hjälpa till med något. Han kommer bort en sväng nästan varje gång jag är där :) Jag kanske skulle kunna ha han som radio, för han är mycket pratglad :)

Nu är Sofia borta vid huset och grejar, så det kanske blir ett blogginlägg till senare ikväll också.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar