torsdag 30 september 2010

Hôl i vägga!

Idag var en El- och VVS-firma på besök för att kika vad vi ville göra. Vi fick ett riktpris för att dra om nästan all el samt vatten och avlopp. Alltså en total renovering/utbyte av det. Lika gött att få det gjort direkt så man vet vad man har sen. Innan det dras om så måste vi först riva de väggar som skall rivas, bygga upp dom nya och bestämma plats för toalett, badkar etc i det nya badrummet, och även bestämma var kontakter etc skall sitta.

Senare på kvällen så började jag riva ner väggen mellan Izabelles och vårt rum. Det var ju ganska kul med yxa! Men imorgon skall jag ta en Hilti och mejsla lite, jag tror det är smidigare, fast yxa är ju förstås mer macho.. dynamit är nog mest macho faktiskt, men jobbigt att ha ett hus utspritt över hela Vänersborgs kommun.



Jag drog igång värmen i huset förut för första gången sen vi köpte det, och jävlar vilket bra drag det var i dom gamla goa elementen! Det är ju även ett jävla drag i fönstren så det måste vi fixa snarast! Helst igår!
Någon som vill sätta upp tätningslister så är det bara att säga till! :)


Sen kom Krister på besök också, och vi gick runt i huset och glodde och jag förklarade vad som skulle bli vad... sen var det nästan natt.

3 kommentarer:

  1. Vad för värme har ni? Finns det vedkaminer eller öppna spisar?

    SvaraRadera
  2. swehank, det är vattenburen el nu, men det kommer snarast att installeras bergvärme. Inga kaminer eller något sådan finns.

    SvaraRadera