söndag 3 oktober 2010

Söndag 3 oktober

Idag har jag rivit ner det mesta av toaletten på övervåningen. Fyfan vad dom byggde rejält förr! Det känns i armarna nu efter allt brytande och bändande! Varför ha ett gymkort när man kan renovera hus istället!


Vi fick besök av svärmor och svärfar idag, som bjöd på bullar och svärmor erbjöd sig att hjälpa till med att måla element när det blir dags för det! Ett sådant erbjudande kan man inte tacka nej till! Och dom kunde också passa ungarna någon helg så vi kunde greja ostört! Två riktigt bra erbjudanden! Guld värt!

Sen kom Mojje en sväng också och snackade lite, han blev intervjuad av Alexander som bland annat undrade vart han kom ifrån och varför han hette Mojje...

Sen gav jag mig på tegelväggen mellan hallen och Alexanders rum, den skall bort för att ge plats åt ett badrum. Sofia testade bilmaskinen en liten stund men den väger ju en hel del så det blir lite för tungjobbat för henne. Men hon tar hand om andra uppgifter så det gör inget alls, och jag tycker dessutom att det är kul så mig gör det inget att jag får ta hand om rivandet :) Nu har hon testat i alla fall, och det var säkert lite kul va? :) Jag skall hyra byggstämp imorgon och staga upp taket medan vi river denna väggen och resten av toaletten, jag tror säkert inte att det är någon fara men det känns ändå bättre att vara på säkra sidan.

Bryggan kom förbi en sväng och hälsade på och gick husesyn. 


Sörj för god ventilation.


Vi behöver en bil med flak eller skåp alternativt liten lastbil, servicebuss, släpvagn gärna med kåpa, kapell eller grindar... det skall användas under renoveringen och flytten bara så det skall absolut inte vara något dyrt, max 10.000 kr! Hör ni någon som har något till salu så hör av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar