tisdag 28 september 2010

Rivning

Idag rev jag ner resten av köket på övervåningen, det som skall bli Alexanders rum. Med en nyinköpt tigersåg gick jobbet galant! Nu är det bara kvar att kasta ut allt trä till containern och köra plastmattor och gamla tapeter till Återvinningen. Sen börjar ju det roliga med att riva ner hela väggar av betong, flytta dörrar och annat som kanske är kul. Diskbänken är kvar också förstås, men den får jag ta ut när rörkrökarn varit här och pluggat igen rören.




Jag sågade även upp en bit av golvet i mitt och Sofias blivande sovrum, för att kolla om det var fukt under brädorna. Det var som tur var torrt så hoppet finns kvar att slippa riva ner hela huset :)
Det syns väldigt väl att det har varit en fuktskada som antagligen beror på dålig tätning på lilla balkongen. Den balkongen får också genomgå en liten renovering.



Det gamla kärnkraftverk...ehh...kylskåpet ser ut som något förhistoriskt, och det är det säkert också...

Det kom en gubbe förbi precis när jag skulle bära in saker från bilen till huset, han var ganska långt ifrån nykter men tyckte att vi skulle hyra ut ett rum till honom. Jag förklarade att vi gör om det till ett enfamiljshus och vi har inga planer på att hyra ut något, vilket han vägrade att förstå. Han blev lite ilsken och började babbla om att han skiter ju i mig och hur jag tänker bygga etc, och han sade att han kunde bo i en koja.... "jaja gör du det" sade jag, "bygg en koja men inte i vår trädgård".

"Jag får väl fråga dom andra jävla kommunisterna här då!!!"
ropade han och vinglade iväg igen muttrande något som jag inte hörde. Tyvärr tog jag inget foto på gubben.

1 kommentar: