söndag 26 september 2010

Renoveringsdag nr 1

Nu har vi varit husägare i lite mer än ett dygn så det är hög tid att börja renovera! Vi packade in oss i bilen och drog till Torp i Uddevalla för att handla lite verktyg, färger och spackel bland annat. Vi tog en ganska ordentlig sväng inne på Bauhaus, där vi kikade på tapeter, golv, badrumsinteriör etc. Massvis med saker vi kan välja mellan nu! Riktigt kul!


Jag började med Izabelles rum först eftersom det ligger längst in på övervåningen, först ut med golvmattan som var ganska enkelt att bända upp, därunder fanns det masonit. Sedan slet jag ner tapeterna och där bakom fanns uppklistrade sidor ur dagstidningar från 1953-1954. Det mesta följde med tapeten men jag pillade lite försiktigt på vissa ställen så jag kunde ta kort på några av sidorna.



Efter detta gick jag loss i mitt och Sofias sovrum. Precis samma saker här, fula tapeter och gamla tidningssidor under tapeten och masonit under mattan. Imorgon skall jag ta bort masoniten också för vi skall lägga golvspånskiva under så vi får det jämt, stabilt och bra under laminatgolvet sen.





Alexanders rum är ju än så länge ett kök så där hann jag inte med så mycket. Jag monterade av alla luckor och bar ner till källaren, för dom har vi gett bort. Om någon vill ha en gammal spis och ett gammalt kyl så är det bara att komma och hämta. Funktion okänd men kom gärna och titta/testa om det är av intresse. Diskbänk finns också, duger säkert till något...



Imorgon skall jag fortsätta att riva ut köket. Riva är alltid kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar