lördag 9 oktober 2010

8 oktober

Igår hände inte så mycket som det var tänkt i huset. Flera timmar gick till planering av bil och släp... Vi har köpt ett släp, men vi har inget att dra det med, så min tanke var att köpa en billig bil med drag för att ha under renoveringen och sedan sälja den. Men igår bestämde vi att vi monterar dragkrok på min bil istället och regbesiktigar den. Då har vi kvar bil med krok och kan behålla släpet också, och som husägare känns det vettigt att ha ett släp. Så jag kollade upp vad det kostar och beställde krok, kabelsats och montering på en verkstad, sedan fick jag tag på besiktningstid för både bil, släp och dragkrok på samma gång, det är ju smidigt!

Jag röjde undan massa tegel som låg i Alexanders rum, sedan bilade jag bort småsaker som var kvar. Det enda som är kvar att bila ner nu är hålet där Izabelles dörr skall sitta.

Sture kikade in på en kopp kaffe också. 


Senare på eftermiddagen var Sofia i huset och städade undan lite till som jag hann stöka ner efter att jag hade städat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar