onsdag 6 oktober 2010

Ett helt vanligt jävla badkar!

Vi, eller jag - Sofia, har bestämt att det skall vara ett badkar i det nya badrummet. Barnen tycker bäst om att bada och skyr duschen med fäkt och skrik, och jag kan tycka att det är riktigt skönt att sjunka ner i ett varmt bad ibland. Det blir inte så ofta, men jag vill kunna ha möjligheten när lusten faller på.

Och vi vill ha ett helt vanligt badkar. Ett helt vanligt, basic, fyrkantigt, vitt, icke-bubblande jävla badkar. Dock är ett sådant inte helt lätt att finna. Finns de så är de löjligt dyra, eftersom man måste köpa till sidorna separat. Ok, löjligt dyra var väl kanske att ta i, men onödigt dyra kan jag tycka, eftersom de totalt saknar finesser. Jag har letat runt bland massa olika tillverkare och webshoppar, och bara hittat två modeller som var av intresse, en från Gustavsberg och en från Ifö. Och tänkt att, jaja, vi får väl ta nån av dem då, eftersom det inte finns så mycket annat att välja på.

Men efter ett litet snack nu i kväll så tänkte vi om och vände våra ögon mot Blocket istället. Anledningen till att de badkar vi är ute efter knappt finns på marknaden nu för tiden är att "alla andra" vill ha de där bubblande hörn-varianterna och då slänger ut sina gamla - och nya(!) badkar på Blocket för en billig penning.

Återanvändning är bra, både för naturen och plånboken!

2 kommentarer:

  1. Finns ett ställe i Gamlestan som har sjukt mycket begagnade husgrejer. Badkar, tvättställ, element, dörrar, fönster osv. Ingen bra hemsida som man kan kolla vad dom har, men lätt värt en tur dit.
    http://www.kretsloppsparken.nu/klp/aterbruket.asp?nav=aterbruket
    Och ett ställe i Alingsås, men där har jag inte varit själv. Är nog mer riktigt gamla grejer där dock.
    http://www.hustillhus.se/

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Mojje! Helt klart värt att kolla in!
    Lycka till med ditt eget hus! :)

    SvaraRadera