måndag 4 oktober 2010

Dags att röja upp!

Idag begav jag mig upp till huset för ett par timmars grejande. Det var dags att röja upp efter helgens härjningar - bara för att få börja om sen igen efter nästa omgång :) Det är nämligen lite mer vägg som skall rivas ner, innan vi kan börja bygga upp igen. Förmodligen är det en yrkesskada jag har från alla mina år på restaurang, (fast en bra sådan!) att man alltid städar undan efter sig innan man påbörjar nästa moment. Det blir så mycket lättare att arbeta när det inte är stökigt, och eftersom jag inte kan bidra till renoveringen med varken längd, styrka eller byggkunskaper så bidrar jag gärna med det.




Ikväll slängde jag ut allt tegel som vi bilade ner igår och sopade upp all annan skit som blev efter demoleringen av toalettväggen. Jämför bilden ovan med bilderna från gårdagens inlägg!
När det var klart skruvade jag ner den gamla hatthyllan och började riva tapeter. Där är det heller inte mycket kvar att göra, en halv vägg till att riva tapeter från bara.

Äntligen börjar jag faktiskt se en ände på rivandet på övervåningen! "Bara" några små vägg-snuttar kvar innan vi kan börja regla upp för de nya väggarna till badrummet och vårt sovrum.
Micke håller som bäst på att beställa virke, isolering och boards och sånt till reglar och väggar mm och i morgon går jag och beställer våra badrumsmöbler. :)









2 kommentarer:

  1. Det låter så underbart! Jag vill också ha eget hus!

    SvaraRadera
  2. Jobb, barn och renovera hus. Imponernade! / Emma

    SvaraRadera