onsdag 26 september 2012

Nu skall jag dra igång med dräneringen som antagligen inte varit gjord sedan huset byggdes. Jag kommer att ta bilder löpande och skriva om hela det otroligt spännande jobb detta innebär. Om vi har riktig tur kanske man får härja loss lite på berg och sten som jag antar att vi kommer att få se i marken. Dom sprängde ju oftast inte överdrivet mycket mer än vad som behövdes förr i tiden.

Igår körde vi hit grävmaskinen, lite rör, markduk och kopplingar så nu är det klart för att sätta igång! Överflödig information till maskin-nördar, och kanske för mig själv; grävmaskinen är en Kubota KX121-3

Parallellt med dräneringen skall jag försöka få hit en duktig elektriker som kan dra klart elen i ett par rum, samt dra ny el i källaren. Där nere har jag planerat ett litet musikrum där jag kan ha mina elektriska trummor och lite annat smått och gott som man kan föra oväsen med. Jag har också tänkt om och skall flytta tillbaks tvättmaskinen till sitt ursprungliga rum, så där behöver jag bila upp golvet och dra lite nya rör och sätta en ny golvbrunn. Gött med lite projekt att bita tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar