fredag 21 december 2012

En jävla massa på gång...

Nu händer det ganska mycket i huset, både personligt och byggnadsmässigt.

Dräneringen är klar och det blev ju en ganska stor skillnad i källaren! Så nu mår huset mycket bättre med sina nya stövlar. Vidare så skall det ju sprängas eller spräckas berg för att få en större parkering på framsidan, men det blir väl kanske verklighet till våren.


Lasse-Lars med vuxenmekano.



Några lass med makadam gick ju åt.
Dagvattenrör.


Jag måste också sätta tillbaks den gamla trappan provisoriskt för att få in ett flyttlass, och för att slippa gå genom källaren. Det kommer att bli en trätrappa fram i vår någon gång, jag skulle redan grävt upp för plintarna för nya trappan men eftersom det helt plötsligt blev vinter och tjäle så blev jag överrumplad även i år! Fantastiskt.

Flyttlasset kommer från Trollhättan i form av min blivande sambo Lisa och hennes tre barn. Så veckorna då hon har sina barn och jag har mina så blir vi åtta personer i huset! Och två katter! :) Detta innebär att vi börjat fixa ett rum åt hennes äldsta grabb William i källaren. I ett annat rum i källaren blir det ett musikrum och pannrummet blir kombinerat med tvättstuga. Ella kommer att dela rum med Izabelle och Carl delar rum med Alexander så nya våningssängar är beställda och på väg redan. Jennifer har redan sitt egna rum som vi förra veckan dragit in ny el i. Elektrikern jobbar nu för fullt med att dra in el i alla rum där det fattas och/eller behöver bytas ut. Jag skall ta in en snickare som får lägga golvet i Williams rum så att det blir gött där mot betonggolvet. William vill behålla rummet så original som det går, så det kommer nog inte att bli så stor skillnad från nu :)

William dammsuger det som skall bli hans rum.
Williams blivande rum.


Nu skall jag dra till jobbet och låna en bilmaskin för att fixa en golvbrunn till blivande tvättstugan. Ohoj så länge!

1 kommentar:

  1. De är kul å se fler byggintresserade bloggare, då jag själv är byggnadsarbetare. Murare och ställningsbyggare och bloggar om det. Kolla då gärna in min blogg där jag bloggar bla om hur det är att vara byggtjej och min vardag i jobbet. http://www.nattstad.se/ByggtjejenSol
    Med vänliga hälsningar Sol

    SvaraRadera