torsdag 30 december 2010

Badrummet och annat, 27-30 dec.

I början på veckan satte jag upp ytterligare gips i taket på Alexanders rum, nu är det bara en liten remsa kvar som skall dit. Väggarna är också klara förutom en liten remsa. Anledningen till dessa två saknade remsor är att de långa gipsskivorna är slut. Fler skivor får inköpas imorgon om det finns på något ställe som är öppet på nyårsafton. Coop kanske? Eller Cheapy?

I går kom elektrikern/rörmokaren och började dra in rören i badrummet. Jag borrade och bilade upp lite mer hål för både avloppsrör och vatten/el. Idag kompletterade han med en del extra kablar också som är till takbelysningen och en fuktstyrd fläkt till badrummet bland annat. Vi hittade på en del riktigt bra lösningar på lilla toaletten för att dölja en del av rören i väggarna istället, så det kommer nog att bli bra.

Jag hann med att byta däck på släpet också, och sedan åkte jag till Skara och köpte en dörr till badrummet, så nu kan jag äntligen sätta upp den på plats så alla reglar och skivor kommer upp där också.

Nu är det bara att sätta dit dörren, klä klart väggarna och taket i badrummet med gips, sen får snickaren ta över för att fixa med spackel, tätskikt, golvvärme och kakel. Japp, det blir kakel! :) Många svängar fram och tillbaks angående det, men nu är det bestämt att det blir vitt 25x40 matt kakel på väggarna, och mörk grått 33x33 på golvet.

Jag tänkte fixa dit dörren imorgon men det verkar som om jag skall vara förkyld istället. Så det blir nog så att Sofia startar nyårsafton med att slipa lite dörrar och fönster. 

Avlopp från handfatet och toaletten.

Lite vattenslangar på plats också.

Motorvägen ner genom golvet till utrymmet som skall bli el- och vattencentral.

En bortglömd tandborste låg bakom toalettstolen.

Bilat upp väggen i lilla toaletten för att dölja avloppet från övervåningen.

En gipsad vägg i Alexanders rum...

Ett gipsat tak i Alexanders rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar