söndag 21 november 2010

21 november

Idag var vi i huset i massa timmar, men ändå tycker jag inte att vi fick gjort speciellt mycket. Jag reglade klart ena väggen i Alexanders rum och satte sedan upp lite glespanel i taket i samma rum. Sofia stod på en stege och såg snygg ut ;) och så rev hon ner tapeter i vårt blivande sovrum. Multitasking.

Vi funderade på att sätta upp Tak-Ess i Alexanders rum, det är därför vi sätter glespanel där nu... men under tiden så började jag fundera på om man inte skulle ta gipsskivor istället? Så jobbigt är det ju inte att spackla och måla ett innertak? Priset skiljer ju en del om man jämför Tak-Ess mot gipsskivor, med fördel för det senare. Å andra sidan så går det säkert mycket snabbare med ett prefabricerat innertak. Gipsskivor kostar mindre än hälften per m2 i jämförelse, men sedan tillkommer ju spackel och färg. Någon som har erfarenhet av Tak-Ess eller andra liknande produkter?

Glespanel, gips och Alexander bland annat.
Alexander hjälpte mig för det mesta genom att klättra på stegen, sprida ut verktygen på golvet på hela övervåningen, såga på det mesta (eller "gnida med sågen" som han föredrar att kalla det), sno min tumstock och min kniv etc. Izabelle tittade på film på undervåningen.

Herre på täppan.
Vi fick besök av min far och Ingalill som hade med sig lite fikabröd, så det blev en trevlig paus med vetebröd och kaffe. Sedan åkte Sofia med Izabelle till gympan så jag och Alexander var kvar och snickrade lite mer glespanel. När gympan var slut blev Alexander hämtad och jag fortsatte själv en stund till. Precis när jag skulle sluta för dagen så fick jag besök av Mojje också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar