fredag 12 oktober 2012

Tisdag och onsdag...

I tisdags så satte vi upp platonmattan och i onsdags tidigt på morgonen dök Lasse-Lars upp och vi satte genast igång att dra dräneringsrören, det gick på ca en och en halv timme så det var ju ganska snabbt avklarat. Just nu har jag ingen grävare här men så fort den blir ledig så tar jag hit den, beställer makadam så att vi kan börja fylla i och reglera fallet på dräneringen. Sedan skall dagvattenrör dras och kopplas in i brunnen. Jag skall flytta ett par stuprör också när jag ändå byter hängrännorna, fast det är jävligt högt upp så jag får nog hyra in professionell hjälp till det.

Redan nu märker jag stor skillnad på miljön i källaren! Mycket av den typiska fuktig-källare-lukten är redan borta. Gött bra! Skall bli riktigt skoj att måla och fixa i ordning där nere sedan.


Platonmattan på plats. Jävligt snyggt med vita plugg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar